Jesienne Słoneczniki

Praca w grupie „Słoneczniki” przebiega według ustalonego kodeksu grupowego, którego wszyscy starają się przestrzegać.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik to m.in.:

  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy
  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.
  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki.
  • Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw.
  • Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.
  • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.

 

 

Dzieci z radością wróciły do przedszkola po długiej nieobecności i z radością  podejmują wszystkie działania proponowane przez nauczyciela. Chętnie śpiewają, uczą się  nowych piosenek i tańców, biorą udział w każdej działalności plastycznej , udzielają się  w konkursach i wszystkich akcjach charytatywnych.

        

 

 

Najbardziej jednak garną się do poznawania nowych liter i cyfr. Bardzo lubią zabawę  w teatr (zarówno ten kukiełkowy jak i wcielanie się w role aktorów podczas zabaw).

 

 

 

Kodowanie często kojarzone jest z czymś trudnym i wymagającym dostępu do sprzętu komputerowego. Nie jest to prawda. Kodować z uczniami może każdy nauczyciel, niezależnie od przedmiotu, którego na co dzień uczy. Nie wymaga to żadnej tajemnej wiedzy, długich przygotowań, czy nakładów finansowych.

                                                           

A tak Słoneczniki poznają literki. Zabawa z wykorzystaniem „Melorytmicznej koncepcji nauki czytania i pisania”

Skip to content