Koniec lutego w Słonecznikach

W minionym czasie Słoneczniki zgłębiły swoją wiedzę i poznały nową literkę P oraz cyfrę 8. To właśnie ta cyfra była gościem honorowym podczas naszych zajęć

Układaliśmy równania…

A w wolnych chwilach zażywaliśmy świeżego powietrza J

A co przyniesie marzec?

Poznamy litery: Z, U, C, Ł a także cyfry 9 i 10. Ponadto przeniesiemy się w świat muzyki i teatru. Będziemy poszukiwać pierwszych oznaków wiosny oraz rozpoczniemy przygotowania do świąt Wielkanocnych. Jak zwykle będzie się działo J

Piosenka miesiąca

1. Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce
wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

Ref. Wiosna buja w obłokach
Wiosna płynie wysoko
Wiosna chodzi po drzewach
Wiosna piosenki śpiewa.

2. Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy
wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

3. Nocą się skrada z kotami
chodzi własnymi drogami,
a teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

Wiersz miesiąca

Dorota Gellner „Pisanki”

Patrzcie,
Ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
Malowane,
Naklejane.
Każda ma uśmiech
Kolorowy
I leży na stole grzecznie,
Żeby się nie potłuc przypadkiem
W dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki nie są do jedzenia.
Z pisanek się wyklują
SWIATECZNE ŻYCZENIA.

Założenia dydaktyczno – wychowawcze w miesiącu marcu

  • Rozwijanie poczucia rytmu
  • Rozwijanie mowy
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych
  • Rozwijanie umiejętności liczenia
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9 i 10
  • Zapoznanie z literą z ,u, c, ł
  • Zapoznanie z teatrem jako z miejscem sztuki i kultury
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • Zapoznanie z elementami przyrody występującymi w marcu
  • Poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny
Skip to content