W minionym czasie Słoneczniki zgłębiły swoją wiedzę i poznały nową literkę P oraz cyfrę 8. To właśnie ta cyfra była gościem honorowym podczas naszych zajęć
Układaliśmy równania…
A w wolnych chwilach zażywaliśmy świeżego powietrza J
A co przyniesie marzec?
Poznamy litery: Z, U, C, Ł a także cyfry 9 i 10. Ponadto przeniesiemy się w świat muzyki i teatru. Będziemy poszukiwać pierwszych oznaków wiosny oraz rozpoczniemy przygotowania do świąt Wielkanocnych. Jak zwykle będzie się działo J
Piosenka miesiąca
1. Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce
wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
Ref. Wiosna buja w obłokach
Wiosna płynie wysoko
Wiosna chodzi po drzewach
Wiosna piosenki śpiewa.
2. Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy
wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
3. Nocą się skrada z kotami
chodzi własnymi drogami,
a teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
Wiersz miesiąca
Dorota Gellner „Pisanki”
Patrzcie,
Ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
Malowane,
Naklejane.
Każda ma uśmiech
Kolorowy
I leży na stole grzecznie,
Żeby się nie potłuc przypadkiem
W dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki nie są do jedzenia.
Z pisanek się wyklują
SWIATECZNE ŻYCZENIA.
Założenia dydaktyczno – wychowawcze w miesiącu marcu
- Rozwijanie poczucia rytmu
- Rozwijanie mowy
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Rozwijanie umiejętności liczenia
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9 i 10
- Zapoznanie z literą z ,u, c, ł
- Zapoznanie z teatrem jako z miejscem sztuki i kultury
- Rozwijanie orientacji przestrzennej
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
- Zapoznanie z elementami przyrody występującymi w marcu
- Poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny