Zima trwa w najlepsze. Przedszkolne okna ozdabiają mroźne wzory, ze śniegu powstają coraz większe zaspy a z nieba ciągle spadają świeże, białe płatki. Dzieci z chęcią obserwują aktualną pogodę i każdego dnia opowiadają o swoich przygodach na śniegu.
Przez ostatnie dwa tygodnie obserwowaliśmy z dziećmi jak zmienia się świat kiedy okryje go biały puch. „Maczki” chętnie dzielą się historiami o tym z kim i co robią po przedszkolu. Dzieci opowiadają jak zjeżdżały na sankach czy budowały bałwana.
Takie rozmowy towarzyszą nam każdego dnia, oprócz tego jednak czas zajmują nam różne aktywności, które przez zabawę przygotowują dzieci do podjęcia szkoły. Pierwszy tydzień lutego poświęciliśmy na zapoznanie się z literą n. Dzieci poznawały jej wygląd i brzmienie, odszukiwały wyrazy, w których się ona znajduje- ćwicząc przy tym dzielenie wyrazów na sylaby i głoski.
Dzieci wykonały także własnego bałwanka, takiego, który nie stopi się w przedszkolnej sali. Wykorzystały do tego watę, którą wcześniej opisały za pomocą przymiotników.
Każdy „Maczek” wykonał również własnego bałwanka.
Razem z dziećmi i przypomnieliśmy sobie także zasady zachowania się na śniegu. Dzieci podawały przykłady tego jak można bawić się na śniegu (lepienie bałwana, zjeżdżanie na sankach, rzucanie się śnieżkami), zwracały uwagę jak należy zachowywać się podczas tych zabaw oraz jak należy się ubrać. Doskonałą pomocą w rozmowie było wysłuchane przez dzieci opowiadanie Stanisława Karaszewskiego Troje dzieci na sankach.
Nie zabrakło także zabaw ruchowych i śpiewania zimowych piosenek.
Drugi tydzień lutego poświęciliśmy na zapoznanie się z literą g. Przenieśliśmy się w świat gotowania. Dzieci podawały przykłady wyrazów, w których znajduje się poznana litera pamiętając, aby były one związane z tematem kuchni.
Dzieci zamieniły się w kucharzy i wykonały piękne pizze! Aż ślinka leci!
Uczyliśmy się także pór dnia, dzieci podawały przykłady posiłków jakie wtedy spożywają.