Listopad to czas jesienny, chłodny i deszczowy. Dlatego Fiołki ociepliły go nieco atmosferą rodzinną! Dowiedziały się czym jest empatia i dlaczego jest tak istotna w relacji z drugim człowiekiem. Z pomocą dorosłych wykonywały miłe gesty dla swoich najbliższych w postaci laurek bądź rysunków. Miały okazję opowiedzieć o swoich rodzicach, rodzeństwie oraz bliskich im osobach. Chętnie mówiły o tym, że pomagają rodzinie, gdy ktoś o to poprosi. Wiedzą doskonale, że nawet najmniejsze gesty sprawią radość zatroskanej mamie czy zapracowanemu tacie. Piosenka B. Formy przypomina Fiołkom o tym, aby na co dzień być samodzielnym i chętnym do pomocy.
1.Składam ubrania,
Ustawiam buty
I z rodzicami
Robię zakupy.
Ref.: Chociaż jestem mały
O porządek dbam,
Zabawki w pokoju
Zawsze sprzątam sam. (2x)
2.W pracach domowych
Pomagam mamie,
A to niełatwe
Przecież zadanie
Ref.: Chociaż jestem mały…
3.Wychodzę chętnie,
Zimą czy latem,
Na spacer z pieskiem
I starszym bratem
Ref.: Chociaż jestem mały…
Nie zapomniały także, że do rodziny należą zwierzęta. Wszyscy chętnie opowiadali o pupilach domowych. W zabawach ruchowych nie mogło zabraknąć naśladowania pieska czy kotka. Fiołki spróbowały też chodzić jak krab czy niedźwiedź. Świetnie spisało się też tamburyno. Nadawało rytm ruchom, raz szybko a raz wolno. To była genialna zabawa!
Z czym kojarzy się rodzina? Z domem. Fiołki poznały różne rodzaje budynków: wieżowiec, domek drewniany, dom jednorodzinny i blok. Teraz tylko trzeba dopasować rodzinę do domku i gotowe! Ilość rodzin była równa liczbie budynków, wystarczyło dla wszystkich. Liczenie do 4 mamy opanowane 😉
Każdy mógł pobawić się w budowniczego i stworzyć swój własny domek z kolorowych elementów papieru. Najpierw jednak warto poznać kształty. Trójkąt, kwadrat czy prostokąt? Fiołki próbują pokazać wszystkie kształty na paluszkach!
Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej – moja rodzina i ja, sprawiło, że praca nad stworzeniem domku z figur geometrycznych była o wiele przyjemniejsza 😉 Każdy jeszcze raz mógł powtórzyć nie tylko figury, ale także kolory. Pojawiło się także liczenie „ile okien posiada Twój domek?”.
Każdy jeszcze raz mógł powtórzyć nie tylko figury, ale także kolory. Pojawiło się także liczenie „ile okien posiada Twój domek?”.