W kolejnych dniach października dzieci poznały literki m,M; e,E; i,I oraz zapis cyfrowy liczby 4.
Uczyliśmy się o naszych emocjach oraz potrzebie stosowania zwrotów grzecznościowych w codziennym życiu. Zabawy i ćwiczenia pt. „ Nasze zmysły” uświadomiły dzieciom istnienie różnych narządów zmysłów oraz negatywny wpływ hałasu na zdrowie człowieka.
Swoją pamięć dzieci ćwiczyły podczas nauki wiersza „ Mój przyjaciel”( B. Szelągowska)
Radość wielka mnie rozpiera, gdy mam obok przyjaciela.
On uważnie mnie wysłucha. Wiem, że mogę mu zaufać.
Jak nikt inny mnie rozśmieszy, w chwilach smutku mnie pocieszy.
To on zawsze mi doradza i tajemnic mych nie zdradza.
Bez wahania mi pomoże wtedy, gdy się czuję gorzej.
I niczego sie nie boję, kiedy obok niego stoję.
Lubię lekcje z nim odrabiać i świat cały z nim poznawać.
Chetnie wszystkim się z nim dzielę, bo jest moim przyjacielem.
Podczas zajęć dużo rozmawialiśmy o wodzie i jej znaczeniu dla ludzi, zwierząt i roślin. Dzieci wysłuchały opowiadania ” Wędrówka kropli wody” dzięki czemu uświadomiły sobie, że woda to ogromny skarb, o który trzeba dbać, ponieważ słodkiej wody jest na świecie bardzo mało.
Następnie na podstawie ilustracji oraz zabawy ruchowej utrwaliliśmy wiadomości na temat pór roku, cech charakterystycznych dla danej pory roku , cykliczności ich występowania, konieczności odpowiedniego ubioru dostosowanego do pogody.
Dzieci mogły wzbogacić swoje wiadomości na temat wody , jej właściwości podczas zabaw badawczych. Sprawdzaliśmy zachowanie się w wodzie drobnych przedmiotów wybranych przez dzieci. Poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytanie : Dlaczego tak się dzieje? Wyjaśnianie, co wpływa na taki stan rzeczy. Co się stanie, kiedy wrzucimy te przedmioty do wody?
Duże zainteresowanie wzbudziła zabawa badawcza: Pada deszcz.
Dzieci bardzo lubią różnorodne aktywności plastyczne, lepienie z ciastoliny, wycinanki . Wolny czas spędzają na zabawie klockami, układaniu puzzli. A oto mała galeria naszych działań plastycznych i zabawowych .