What’s a rainy day!

Listopad u starszaków upłynął pracowicie. Miesiąc rozpoczęliśmy od poznania następujących kształtów: circle, star, square, heart and triangle. Fajną zabawą okazało się poszukiwanie kształtów w sali, a także układanie puzzli przygotowanych wcześniej przez nauczyciela. To co najbardziej przypadło dzieciom do gustu, to praca plastyczna. Zadaniem Stokrotek i Słoneczników było ułożenie statku kosmicznego oraz robota wykorzystując kartę pracy. Do utrwalenia słownictwa posłużyła nam piosenka, dzieci słuchając muzyki rysowały kształty w powietrzu.

W kolejnym tygodniu nasz niebieski przyjaciel Boo zaprosił wszystkie przedszkolaki do swojego domu. Boo oprowadzając po kolejnych pomieszczeniach nazywał je w języku angielskim. Mieliśmy  czas na pracę z podręcznikiem, ale także i na zabawę. Naszym starszakom spodobała się zabawa wykorzystująca packę na muchy. Na polecenie nauczyciela dzieci energicznie uderzały w obrazek, który przedstawiał słowo usłyszane przez dzieci. Zajęcia z angielskiego to także okazja, aby poćwiczyć zdolności manualne. Wszyscy z zaangażowaniem rysowali piękne domki.

Słownictwo poznane na zajęciach: a house, an attic, a bedroom, a bathroom, a kitchen, a didning room, cook, eat, play, brush teeth, sleep

Listopad to także dobry moment, aby dowiedzieć się coś o pogodzie, która często bywa zmienna i kapryśna. Temat ten nie był już obcy naszym starszakom więc była to dobra okazja, aby temat ten trochę rozwinąć. Dzieci chętnie odpowiadały na pytanie nauczyciela : What’s the weather like today? Do you like sunny weather ? What’s your favourite weather? Zarówno Stokrotki jak i Słoneczniki lubią rywalizację, dlatego urządziliśmy konkurs z podziałem na drużyny. Drużyna, która odpowiedziała na największą liczbę pytań nauczyciela została nagrodzona kolorowymi pieczątkami. Słownictwo związane z tematem: sunny, rainy, stormy, snowy, rainy, cloudy, sunglasses, umbrella, skis, football.

Skip to content